Meer bekijken
De Wroeter winkel.jpg
 

De Wroeter

Huub Eussen is verantwoordelijke verkoop en ICT bij maatwerkbedrijf De Wroeter.
De organisatie werd zo’n veertig jaar geleden opgericht om mensen met minder toegang tot de arbeidsmarkt toch werk aan te bieden. Vandaag teelt het centrum biologische groenten en fruit, staat het in voor groenonderhoud bij steden en gemeenten, is het actief in de horeca en baat het een eigen boerderijwinkel uit in Kortessem. Er werken zo’n 200 mensen bij De Wroeter.


“Voor Hub.co is ons IT-probleem geen ticket maar een uitdaging om onze werking te blijven garanderen.”


In zee met Microsoft 365

“Wij hebben op het vlak van IT ons altijd een beetje beholpen. Degene die er het meest van wist, hield zich ermee bezig. Want in het land der blinden is eenoog koning. Maar naarmate je organisatie groeit, krijg je ook op het vlak van ICT meer behoeften. Wij werden aan het denken gezet door de coronacrisis én daarbovenop de crash van onze server. In een tijd waarin netwerken en servers voortdurend aangevallen worden, moet je als grotere organisatie niet naïef zijn. Dus besloten we om dit keer onze softwarelicenties niet weer voor vier jaar te verlengen, maar het roer om te gooien. We kozen ervoor om de overstap naar Microsoft 365 te maken.”


Uit de brand geholpen

“Via een aanbeveling kwam ik terecht bij Steve Da Re, zaakvoerder van Hub.co. Steve woont in de buurt, heeft heel wat IT-ervaring én werkt met een team. Dat waren voor ons doorslaggevende redenen om zijn hulp in te schakelen. En Hub.co bewees al snel dat dat een juiste keuze van ons was. Door de coronacrisis kon geen enkele IT’er naar ons toe komen om te helpen met onze server. Steve wist ons van een afstand toch uit de nood te helpen, waardoor ons team van 25 mensen al snel weer aan de slag kon!”


Persoonlijk en klantgericht

“We hebben in het verleden met verschillende grote en bekende ICT-bedrijven samengewerkt. Als je dan een probleem hebt, moet je een ‘ticket’ aanmaken en wachten op hun reactie. Dat duurt soms vele uren. Maar als je veel personeel tewerkstelt, telt elke minuut. Hub.co werkt niet met zo’n systeem. Steve kent de ICT-wereld goed en weet hoe vervelend het kan zijn als je in crisis uren moet wachten op een reactie of oplossing. Voor hen is ons IT-probleem dan ook geen ticket maar een uitdaging om onze werking te blijven garanderen. Hub.co werkt daardoor veel persoonlijker en klantgerichter. Dat waarderen we enorm.”


Proactieve meedenkers

“Hub.co denkt met je mee. Ze brengen oplossingen aan en handelen proactief. Ze komen zelf op dingen terug die nog opgepakt moeten worden. Als we met vragen zitten, weten we dat zij daar snel mee aan de slag gaan. En dat hoeft niet per se altijd geld te kosten. Bij de grotere ICT-bedrijven begin je soms al te betalen voordat je nog maar een oplossing hebt. Alleen nog maar een probleem melden kan je dan al centen kosten. Zo werkt Hub.co niet. En als ze je ergens niet mee kunnen helpen, dan verwijzen ze je door naar de juiste experts.” 


Personeel opleiden

“We hebben als organisatie nog een weg te gaan. De overschakeling naar Microsoft 365 is voor onze medewerkers best een uitdaging. En de coronacrisis maakt het moeilijker om hen de nodige opleiding te geven. Maar met de steun en begeleiding van Hub.co gaan we er zeker komen. Zij staan ons bij met raad en daad, zijn altijd goed bereikbaar en hebben een grondige kennis van zaken. Wij zijn dan ook heel tevreden over onze samenwerking met Hub.co en bevelen hun diensten van harte aan!”


Wilt u net zoals Huub Eussen zeker zijn van een proactieve en doortastende IT-ondersteuning? Neem dan contact met ons op. Wij luisteren graag naar uw verhaal en u hoort van ons wat wij voor u kunnen betekenen.